гна зарубежных сайтах народ пишет :
First thing you need to check is your drop resistor it is located on the left strut tower under the hood , right behind the stock airbox. There is a connector that plugs into it - disconnect the connector , remove the top portion on the stock air box (if you have aftermarket intake no need for removal there)
now , with any multimeter you should be able to check the resistance on the resistor - it should read between 11.8 - 12.4 Ohms - if its not showing as specified you have found your problem
the resitor is about $60 at the dealership.
here is part#31037-71L00
Quick question though - is your tranny shifting really hard from 1st to 2nd ???
if you drop resistor turns out to be ok , than you might be looking at replacing your solenoid valve assembly inside the trannsmision.
Ну типа тут написано проверить мультиметром сопротивление резистора - который находится за корпусом воздушного фильтра - судя по описанию! Я его там реально видел - такая штука напоминающая плоскую зажигалку с фишкой сбоку, прикрученная к чашке стойки левой.
Вобщем если оно колеблется в интервале 11.8 - 12.4 Ohms - то нормально - если нет - то Вы типа нашли причину рывков.
И ниже пишется что если не в этом деле - тогда скорее всего проблема в клапанах... соленоидах и так далее!